Venar 20 maj

Publicerad 2012-05-20 21:31:50 i Allt

Red som sagt i ridhuset idag! Det gick så jäkla bra! Dock blev det några små missar här och var! Men helheten var perfekt!

 

Jag började med att skritta fram, sedan travade jag lite, försökte få ner honom i form. Dock gjorde jag inte som jag brukar göra? Så Efwa sa till mig att trava på en volt istället. Det gick mycket bättre, så fort jag fått ner honom en gång gick vi vidare till nästa övning. Jag travade fortfarande på volten, men jag skulle stanna så fort jag gjort ett halvt varv. I början blev halterna lite konstiga men dem sista blev nästan helt perfekta! Jag gjorde samma sak i galopp. Och han tog högergaloppen i alla fattningarna förutom en! Eftersom han har problem med högergaloppen lite så kändes det riktigt bra :D

 

Sedan hade vi ställt upp tre hinder i mitten av ridbanan (likadant som förra gången bara att det var tre hinder istället för fyra denna gång). Jag hoppade först alla en enstaka gång. Sedan tog jag alla i en bana, jag fick lite problem med galoppen efter hindret, så efter några gånger bana, tränade vi att få rätt galopp efter hindret, när jag väl gör som jag ska blir det alltid rätt (haha, rätt logiskt). Så fina språng blev det!

 

I slutet hoppade vi lite höjd, eller det blev tre stycken språng. Han hoppade jätte högt och fint över dem två första gångerna, men sedan när det blev lite högre och han MÅSTE anstränga sig så vägrar han och går åt sidan. Men när vi sänkte typ 5 cm blev det helt plötsligt hoppbart!

 

Vi slutade där eftersom han hade varit så duktig, missarna vi gjorde var mitt fel! Så jag är jätte nöjd med honom! Det är bara jag som måste träna lite mer ;)


Ledsen för usel bild men jag har inga nya!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela