Hoppning ridhuset + rida Smillia

Publicerad 2012-05-12 21:23:49 i Allt

Idag har jag varit i ridhuset och hoppat Venar. Vi hade ställt fram fyra stycken hinder i mitten av ridhuset, två på diagonalen och två stycken på raksidan eller vad man säger.
Det blev som en "evighetsbana", du kan hoppa den flera gånger om och om igen. Till en början när jag hoppade fram tyckte jag att det gick bra, han hoppade fint och jag var koncentrerad.
När jag sedan skulle börja hoppa banan kändes det som om jag red som en kråka, allt blev bara skit och jag tog inte upp honom ordentligt! Men Efwa (Venars ägare) och mamma sa att det såg bättre ut än vad det kändes. Efter jag hoppat banan två gånger med 5 minuters vila mellan gångerna så fick jag hoppa dem två hinderna på diagonalen, vi hade kommit fram till att jag måste kolla bortom hindret och inte på det (vilket jag vet att jag måste, men inte alltid gör). Då gick det plötsligt mycket bättre! Så hem och träna på att hålla blicken bortom hindret och inte på det.
Efter Venar åkte jag hem och bytte skor, sedan direkt ut till Smilla! Det rengade på hela vägen ut, men när vi kom fram blev det plösligt sol! Jag borsta Smilla och sedan red jag ut över vägen, mamma tog Fritte som sällskap till mig! Vi red förbi "bommbaken" och sedan till gubben med hundarna, där vi sedan vände och red hem. Idag var det första gången jag kunde galoppera på Smilla utan att hon började bocka och hålla på! Jag blev så stolt! Min lilla flicka börjar bli stor! :')


Fröken Smilla

Kommentarer

Postat av: Moa

Publicerad 2012-05-12 21:33:10

Hon är sååååååååååååhääääääääääääär fin på den bilden! :D Kul att det gick bra med Venar för jag tycker iallafall att det lät som att det gjorde det :)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-05-13 10:15:52

Fyfasiken vad söt ida!!! :D <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela