Hit och dit, framåt och tillbaka

Publicerad 2012-05-13 17:44:09 i Allt

Hejsan! Idag har jag verkligen varit överallt, åkt bil hit och dit. Började dagen med att åka på hästloppis på Seneby (ska flytta Smilla dit om ca 2 veckor). Vi skrev även på kontraktet. Jag längat redan! Alla verkar så himla goa och snälla! Såna gillar jag :) Vi hittade två stycken sadlar som vi ville pröva på Smilla, så vi tog dem med oss och åkte vi till Smilla och prövade dem. Den ena sadeln såg vi direkt att hon inte kunde ha. Den låg i för mycket bakvikt. Men den andra satt nästan prefekt (jag kan typ inget, men vet vart det inte ska klämma åt mm).
Jag testade och rida lite i paddocken, jag gillade sadeln direkt! Jag tror Smilla också gjorde det. Jag tränade på göra halt och sedan sätta igång med skänklarna. Hon lyssnade perfekt och börjar fatta galoppen i det hela nu! Sedan travade jag typ tio meter, skrittade lite och sedan tog jag en liten sväng till sjutbanan och tillbaka. Även fast det hoppade en hare över vägen gick hon på som vanligt! Jag blir alltid lika stolt! :D
Därefter åkte vi tillbaka till Seneby lämnade tillbaka sadeln som inte passade och gav pengarna till hon som vi köpte den "bra liggande" sadeln av. Vi hade även sett ett täcke som Moas häst Zurfa skulle kunna ha, det var sprillans nytt och fint! Billigt var det också, vi hade pratat med Moas mamma och hon sa att vi skulle köpa det om det var storlek 105. Vi var kvar ett litet tag och åkte sedan till Moas stall för att lämna täcket och se om det passade, vilket det inte gjorde. Men dem skulle ge det till Moas kusins häst. Vi blev kvar där längre än väntat eftersom min mamma och Moas mamma ALLTID ska prata i hundra år. Men det gjorde inte mig och Moa något, jag hjälpte henne att fixa Moas storhäst Ullis saker till imorrn då dem startar ett provlopp! Ska kanske följa med om mamma och pappa tillåter mig och det går bra för Moas mamma :D Jag hjälpte henne även att mocka, men det gick inte så bra.. Haha. Så Moa fick ta över.
Vi åkte och hämtade min bror hos en kompis och sedan åkte vi hem. Så nu sitter jag här i soffan och ska snart äta och efter det duscha.
Hoppas ni orkade läsa allt. Blev visst lite långt! ;)



Har ingen blid från idag så ni får en blid på mig och några av mina fantastiska vänner! Älskar er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela