Hemma och Dyngsur (igen)

Publicerad 2012-05-31 19:33:09 i Allt

Hej, hemma och dyngsur ännu än gång. På min blogg blir inte inläggen "nu ska jag sätta på mig mjukis byxor och göra iordning en varm choklad och sedan sätta på en film och bara mysa" utan hör blir det "nu ska jag byta om, åka direkt ut till stallet för att rida". Haha lite skillnad?

 

Iallafall. I stallet skulle jag rida Smilla med Siri. Men mamma och Siri hade missuppfattat varann så Siri kom aldrig. Jag fick rida ut själv. Men det gjorde inte mig så mycket. Eftersom jag hade tagit mig mod till att prata med honom så var jag på bra humör.

Jag var nog mest uppe i luften idag ;) Smilla tyckte INTE att det var kul att rida ut själv, men när mamma kom gick det bra. Jag och mamma tyckte inte att det var någon idé att pressa henne så jag red bara fram och tillbaka på grusvägen. Och sedan in i paddocken, där det redan var en annan häst. Men Smilla brukar inte bry sig om sånt. Inte den här gången heller. Men hon ställde sig mitt i vägen för att sedan bocka, sparka bakut och stegra på en gång. Jag som är så bra på att rida satt ju förstås kvar.  (jag hoppas alla förstod min ironi där).

 

Dem få stunder hon var nere på marken skötte hon sig väll bra. Ingen kunde ändå förstöra mig dag!

 

Ibland älskar mig mitt liv lite mer än andra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela